محسن اس ام اس

محسن اس ام اس

محسن اس ام اس

محسن اس ام اس

صنایع مفتولی

صنایع مفتولی

تولید این توری دقیقاً مشابه تولید مش است . به این صورت که میله ها به صورت تار و پود و با زاویه 90 درجه روی هم قرار گرفته و در محلهای تقاطع به هم به وسیله جوش نقطه ای جوشکاری می شوند . میله های به کار رفته در این محصول از نوع فولاد پرکربن بوده و دارای انعطاف نیست . هر چند شبکه فولادی جوشی رولی انعطاف بیشتری نسبت به نوع ورقه ای دارند .

دستگاه های تولید این محصول دستگاه های بسیار دقیقی هستند و محصول به دست آمده از این دستگاه ها دقیقاً یکدست و یک شکل است . در این دستگاه ها یکسری الکترود مسی در یک خط با فواصل معین و دقیق قرار دارند . دقیقاً مشابه همین در زیر مفتول نیز قرار دارند . هنگامی که مفتول ها در زمان معین و در فاصله معین قرار گرفتند ، الکترود ها به هم نزدیک شده و دو سیم را به هم می چسبانند ، آنگاه جوش بین دو میلگرد یا مفتول اتفاق می افتد .مفتول های اضافی از دو طرف برش می شود و این امر باعث می شود تا سر و ته رول صاف و یکدست باشد .

توری مش یا مش فلزی که در لاتین به آن WELDED WIRE MESH نیز می گویند ، نوعی از توری مفتولی است که از اتصال میلگردهای فولادی به حالت موازی  یا پارالل به صورت تار و پودی ( طول و عرضی ) با زاویه قائمه نسبت به همدیگر به وجود می آید و نحوه اتصال میلگردهای به این صورت است که میلگردهای افقی روی میلگرد های عمودی قرار گرفته و به وسیله جوش نقطه ای (Spot welding ) محلهای تقاطع آنها با هم جوش می شود و این مساله سبب می شود که میلگردهای افقی و عمودی حرکت نکنند و لق نزنند ، در نتیجه ورق تولید شده مش دارای استحکام بالایی می باشد . این محصول بی نظیر در بازار با نامهای مستعار دیگری نیز در بازار نام برده می شود از قبیل : شبکه پیش جوش ، توری شبکه فولادی ، مش فولادی ، شبکه میلگردی ، مش میلگرد و …. ولی متداول ترین نام آن مش است .

به این محصول مشهور و پرطرفدار در دنیا مش مهندسی یا Engineering Mesh  نیز گفته می شود و نام اختصاری آن BRC MESH  می باشد . دلیل اصلی استقبال مهندسین از این محصول ، استحکام و تنوعی است ، که دارد . در کل متریال مهندسی کمی وجود دارد که بتواند با مش رقابت کند . توری مش یک محصول خاص است که به طور گسترده و مشخص در زمینه های مختلف صنعتی ، ساختمان سازی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.